Przedmiotowy system oceniania

PRZEMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA - TECHNIKA


1. System oceniania z techniki został opracowany na podstawie
  1. ustawy z dnia 7 września 1991r o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, Poz. 2572) oraz Rozporządzenia MEN z dnia 10 czerwca 2015 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych.
  2. Zasad Wewnątrzszkolnego Oceniania.
  3. podstawy programowe
2. Ocenianie bieżące
  1. przy wystawianiu oceny stosuje się system procentowy, zgodny z ZWO
  • Celujący- 100 % i powyżej
  • Bardzo dobry- 88%-99%
  • Dobry- 70%-87%
  • Dostateczny- 50%-69%
  • Dopuszczający- 30%-49%
  • Niedostateczny- poniżejj 29%
  1. wagi poszczególnych ocen przedstawiają się następująco:
  • sprawdziany -3
  • kartkówki - 3
  • odpowiedzi ustne -2
  • praca na lekcji i aktywność -2
  • przygotowanie do lekcji -2
  • praca w grupie -3
  • prowadzenie dokumentacji technicznej - zeszyt przedmiotowy, plany pracy, rysunki techniczne -3
  • prace wytwórcze obowiązkowe - 4
  • prace dodatkowe - 5

c) ocena śródroczna i końcoworoczna
  • ocena śródroczna jest zależna od pracy ucznia w ciągu całego półrocza.
  • ocena roczna wystawiana jest na podstawie pracy ucznia w ciągu całego roku szkolnego.
  • wobec uczniów posiadających opinię lub orzeczenie z PPP stosuje się indywidualne kryteria oceny zgodne z zaleceniami poradni.
nazwa oceny
skrót oceny
zapis cyfrowy
średnia ważona
celujący
cel
6
od 5,5
bardzo dobry
bdb
5
5,49 – 4,7
dobry
db
4
4,69 – 3,7
dostateczny
dst
3
3,69 – 2,66
dopuszczający
dop
2
2,65 – 1,6
niedostateczny
ndst
1
od 1,59
    3. Przy ocenie prac brane są pod uwagę następujące elementy:
  1. przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w trakcie realizacji zadań technicznych,
  2. stopień opanowania wiedzy,
  3. zastosowanie wiedzy w działaniu technicznym,
  4. umiejętność organizacji warsztatu pracy,
  5. umiejętność posługiwania się urządzeniami, narzędziami, przyrządami i przyborami,
  6. stosowanie indywidualnych rozwiązań w zakresie realizowanych projektów,
  7. pomysłowość konstrukcyjną i estetykę wykonania pracy,
  8. znajomość terminologii technicznej – rozumienie słownictwa technicznego i posługiwanie się nim,
  9. zaangażowanie podczas wykonywania ćwiczeń, aktywność na zajęciach i efektywne wykorzystanie czasu pracy,
  10. właściwe współdziałanie w grupie rówieśniczej,
  11. przygotowanie do zajęć i systematyczność.
4. Dopuszcza się jedno nieprzygotowanie ucznia w każdym semestrze.
5. Poprawa wyników nauczania
  1. oceny z kartkówek, odpowiedzi ustnych i prac domowych nie podlegają poprawie. Są to oceny sprawdzające bieżące przygotowanie do lekcji,
  2. na formach sprawdzania wiedzy nieobecności przypisuje się wartość oceny niedostatecznej do momentu jej poprawy,
  3. do poprawy oceny z pracy klasowej lub sprawdzianu uczeń może przystąpić jeden raz.
  4. jeśli uczeń był nieobecny na pracy klasowej lub sprawdzianie i obecność ta jest usprawiedliwiona, musi je napisać w terminie dwóch tygodni od powrotu do szkoły.
  5. każda ocena uzyskana podczas poprawienia pracy klasowej / sprawdzianu wpisywana jest do dziennika obok pierwszego stopnia uzyskanego z tego sprawdzianu.
6. Dostosowanie wymagań.
Przy ustalaniu oceny z techniki nauczyciel bierze pod uwagę wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tych zajęć. Wymagania dostosowuje do indywidualnych potrzeb i możliwości percepcyjnych ucznia. Bierze pod uwagę pomysłowość konstrukcyjną, właściwy dobór materiałów, estetykę wykonania, staranne wykonanie zadania, postawę ucznia i

Popularne posty z tego bloga

Lekcja 4

Lekcja 2

Lekcja 5